torsdag 30 april 2009

MB Hoodens problem sitter inte i skägget

MB Hooden skriver på sin blogg att säkra källor berättat att många av oss skulle offra en arm eller ett ben för att få spela med mästarlaget. Det är givetvis en lögn av bibliska mått och det tror jag alla utom just spelarna i MB Hooden förstått.
Om det nu överhuvudtaget finns en källa som spridit dessa rykten har den fått det hela om bakfoten. Jag har en gång sagt att "jag hellre säljer min skäl eller kapar ett ben än att dra på mig en illaluktande MB Hooden-tröja". Hur källan lyckats höra så fel är mer än jag förstår, men nåja, tokigheter alltså.

En annan tokighet är att MB Hooden beskyller Falket IK för att ha oattraktiva spelare. Hur kan man uttala sig så dumt när man uppenbarligen inte har koll på sina egna spelare.
MB Hoodens Johan Bergmark spelade i höstas i lagets rosa, tighta matchdräkt utan problem. I år har jag svårt att se hur han ska få sig i densamma, för enligt säkra källor har han lagt på sig åtminstone 50 kilo under den gångna vintern. Den här gången handlar det inte om något löst rykte, jag låter bilderna nedan tala för sig själva.

















Fotot till vänster: Johan Bergmark, 12 juli 2008, på Myckle IP.
Fotot till höger: Johan Bergmark, 29 april 2009, på flottig solsemester på Mallorca.


Enligt MB Hoodens blogg lider Bergmark av komplex för sitt uteblivna skägg. Av fotot till höger att döma borde han snarare rikta fokuset på att barbera sitt övriga kroppshår oftare...i alla fall tills nästa gång han drar på sig sin mankini.

2 kommentarer:

  1. säger bara ronaldo... jag är fit när det behövs. Hela skägg historien har blivit otroligt uppförstorad, jag och ledning för mbhooden kommer sätta oss ner och diskutera hur vi ska gå vidare och om det är aktuellt att ta in en jurist och förbereda en stämmningsansökan.

    jag har skägg...

    SvaraRadera